Kies uw schermresolutie: Auto adjust 800x600 1024x768

Microsoft 365

Tips & Trucs

Windows 10

Tips & Trucs

Windows 8

Tips & Trucs

Windows 7

Tips & Trucs

Windows Vista

Tips & Trucs

Windows XP

Tips & Trucs

Windows 2016 Server

Tips & Trucs

Windows 2012 Server

Tips & Trucs

Windows 2011 Server

Tips & Trucs

Windows 2008 Server

Tips & Trucs

Windows 2003 Server

Tips & Trucs

VMware

Tips & Trucs
Certificaat Windows SBS 2008 verlengen Afdrukken E-mail

Met Small Business Server 2008 heeft u de mogelijkheid om een certificaat van een vertrouwde certificeringsinstantie te gebruiken. Standaard gebruikt de server een eigen zelf ondertekende certificaat (self-signed). Deze certificaat is geldig voor 2 jaar.

Het certificaat wordt o.a.gebruikt door OWA en Outlook. Zodra het certificaat verlopen is geeft Outlook een melding dat het certificaat niet meer geldig is. Je kan de self-signed certificaat verlengen op de server door onderstaande stappen uit te voeren.

Certificaat Windows SBS 2008 verlengen

1. Ga naar de Windows SBS Console, klik op Netwerk en daarna op Connectiviteit
2. Klik op Certificaat en kies voor Certificaateigenschappen weergeven, hier staat de Geldigheidsdatum van het certificaat (Geldig van xxxx t/m xxxx).
3. In de Connectiviteit scherm klik op Internetdomeinnaam en kies daarna voor Het internetadres instellen.
  - Kies voor ik heb al een domeinnaam die ik wil gebruiken
  - Kies voor Ik wil de domeinnaam zelf beheren (indien domeinnaam gehost wordt bij een externe ISP)
  - Vul bij domeinnaam uw eigen domeinnaam is.  xxxxxxxxxx.nl
4. Klik opnieuw op Certificaat en vraag de cerificaateigenschappen opnieuw op. Het certificaat is nu weer 2 jaar geldig.