U krijgt in Microsoft 365 ( Office 365 ) een mail terug met de mededeling: Uw bericht werd niet bezorgd omdat de e-mailprovider van de ontvanger het heeft geweigerd. Remote Server returned '550 5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding. Please contact your administrator for further assistance. AS(7555)'

U krijgt dit bericht als u een doorstuur (forward) emailadres hebt ingesteld en Microsoft Spamfilter beleid heeft Automatisch doorsturen op uit staan. U kunt het Automatisch doorstuur beleid op aan zetten via onderstaande stappen.

Ga naar https://security.microsoft.com/antispam

Klik op Anti-spam beleid voor uitgaande e-mail (standaard)

Klik in rechter venster op 'Beveiligingsinstellingen bewerken'

Kies bij Regels voor doorsturen voor Aan- Doorsturen is ingeschakeld.

Klik op Opslaan.

microsoft%20365%20doorsturen%20ingeschakeld Office 365 melding Your organization does not allow external forwarding

   Instelling voor hele organisatie

Klik op Spamfilterbeleid voor uitgaande spam (altijd AAN)
Klik op Beleid bewerken
Klik op Spamfilterbeleid voor uitgaande spam
Zet Automatisch doorsturen ingeschakeld op AAN - Doorsturen ingeschakeld.
Klik op Opslaan.

   Instelling per mailbox

Het is ook mogelijk om doorsturen per mailbox in te schakelen.
Klik bij de Antispaminstellingen op Beleid voor uitgaande berichten maken.
Vul een Naam in
Zet Automatisch doorsturen op AAN
Zet Toegepast op - Sender is en klik op Add a tag. Je krijgt nu alle mailbox emailadressen te zien.
Klik emailadres(sen) aan waarop het beleid van toepassing moet zijn.
Klik op Opslaan